5 elementów, które powinna zawierać dobra strona internetowa firmy

Stosunkowo konserwatywne w podejściu do klienta marki często po macoszemu traktują to, jak powinna wyglądać dobra strona internetowa firmy. Jest to oczywiście niewybaczalny błąd – w czasach współczesnych marketing opiera się już niemal w całości na internecie, więc zostawanie w tej kwestii z tyłu będzie się po prostu równać ze stratami. Zaznaczyć należy, że zrobienie solidnej strony nie jest zbyt problematyczne, więc nietrudno jest dogonić konkurencję. Zadajmy sobie zatem proste pytanie: co powinna zawierać strona internetowa firmy?

 

  1. Profesjonalna oprawa graficzna.

Niechlubną przywarą wszystkich ludzi jest prosty fakt, że oceniają oni książki po okładce. Mogą się tego wypierać, ale to w dużej mierze odbywa się podświadomie – widząc coś brzydkiego, zupełnie naturalnie nastawiamy się do tego w sposób negatywny. Dlatego, jeśli już zamierzamy ciąć jakieś koszty, to na pewno nie może się to odbywać kosztem usług informatycznych. Doświadczony programista i kreatywny grafik to niezbędne minimum, w które trzeba zainwestować.

 

  1. Oferta.

Podstawowa zasada jest prosta – oferta musi być czytelna, a produkty przedstawione w sposób estetyczny. Bardzo rozsądnym pomysłem byłoby też zaimplementowanie do wyszukiwarki specjalnych filtrów, które umożliwią klientowi wyszukanie wyłącznie przedmiotów konkretnego rodzaju lub w określonych granicach cenowych.

 

  1. Promocje.

Nie ma co się zbytnio oszukiwać – promocje dla lwiej części potencjalnej klienteli są właśnie tym czynnikiem, który decyduje o tym, czy pozostaną na naszej stronie, czy zaczną rozglądać się za innymi. Te najbardziej korzystne promocje dobrze jest zatem odpowiednio zaakcentować – nie warto przebierać w środkach, można się pokusić nawet o duży baner w nagłówku.

 

  1. Kontakt.

Klient, który chciałby o coś dopytać, nie może w żadnym wypadku poczuć się zagubiony na stronie internetowej. Dlatego bardzo dobrze jest wydzielić odpowiednią zakładkę o nazwie „Kontakt”, w której podamy co najmniej kilka metod skontaktowania się z działem obsługi klienta w naszej firmie.

 

  1. Formularz zapisu do newslettera.

Może się to wydawać odrobinę nietypowe, ale email marketing jest jedną z najciekawszych i najskuteczniejszych form marketingu bezpośredniego – znakomicie sprawdza się w podtrzymywaniu kontaktu i wzmacnianiu więzi klienta z marką, którą zarządzamy. Formularz nie musi być szczególnie widoczny, bo i tak zdecydują się na niego tylko osoby chętne do wykazania pewnej inicjatywy. Newsletter nie jest trudny do zorganizowania – przyda się jedynie grafik, ofertę przedstawioną w takiej gazetce możemy na dobrą sprawę redagować samemu.

5 elementów, które powinna zawierać dobra strona internetowa firmy
Oceń post