Jak sprawdzić, czy twoja strona jest „mobilna”?

Choć jeszcze dwie dekady temu nikt nie spodziewał się, że internet wyprze tradycyjne metody płatności, zakupy będzie można zrobić bez wychodzenia z domu, a na dobrą sprawę także z powodzeniem w tym domu pracować, to w jeszcze większym stopniu nikt nie spodziewał się tego, jak gwałtowną ewolucję przejdzie telefon komórkowy. Proste urządzenie stało się z czasem prawdziwym, wielozadaniowym kombajnem elektronicznym, za pomocą którego nie tylko wykonamy połączenie, ale i posłuchamy muzyki, zrobimy zdjęcie, nagramy film i przejrzymy ulubione strony internetowe. Jego popularność wpłynęła na wiele czynników i warto przyjrzeć się jednemu z nich, który w wydatny sposób jest w stanie zaważyć na popularności strony internetowej niejednej firmy.

 

„Mobilność” strony, a więc jej przystosowanie do odtwarzania na smartfonach, już od kilku dobrych lat jest piekielnie ważnym czynnikiem dla każdego szanującego się administratora strony internetowej. Dlaczego tak jest? Przede wszystkim dlatego, że telefonów komórkowych używają obecnie wszyscy i to znacznie częściej niż korzystają z laptopów – tak jest po prostu wygodniej. Statystycznie, większa szansa jest na to, że potencjalny klient zajrzy na stronę firmy z urządzenia mobilnego i to właśnie od tego, czy strona jest mobilna, zależy czy poświęci ofercie mniej lub więcej czasu. Chaos związany z niesformatowanym tekstem, konieczność niewygodnego powiększania mikroskopijnych na telefonie liter, które na komputerze oczywiście wyglądają całkiem w porządku – to jest absolutnie nie do przyjęcia.

 

Jest jeszcze jeden, istotny czynnik – począwszy od 2015 roku wyszukiwarka internetowa Google, a więc absolutny hegemon tego typu rozwiązań, zdecydowała się wyłączać z promowania na pierwszych stronach wyszukiwania stron internetowych, które nie są przystosowane do mobilnych urządzeń. Chodzi oczywiście tylko o mobilną wersję wyszukiwarki, ale to i tak może być bardzo bolesny cios dla klikalności naszej witryny.

 

W porządku – jak sprawdzić czy strona jest mobilna? Opcję taką na całe szczęście udostępnia samo Google – wystarczy wklepać w wyszukiwarkę „test optymalizacji mobilnej” i wyskoczy nam dedykowane narzędzie, do którego wystarczy jedynie wpisać odpowiedni adres URL i otrzymamy informację u źródła, czy nasza strona będzie jakkolwiek promowana przez mobilną wyszukiwarkę Google.

Czy tak brutalne odcinanie niemobilnych stron jest jakkolwiek sprawiedliwe? Nie ma tak naprawdę sensu o tym wyrokować – to bardziej zachęta do naturalnej dla nowych mediów ewolucji i przystosowywania się na każdy możliwy sposób do potrzeb internautów.

Jak sprawdzić, czy twoja strona jest „mobilna”?
Oceń post