Język korzyści – poznaj skuteczne techniki sprzedaży

Jedną z popularniejszych technik sprzedaży jest język korzyści. Stosowanie tej metody polega na kierowaniu do Konsumenta komunikatów, w których zawierają się tylko pozytywne cechy, korzyści związane ze sprzedawaną usługą lub produktem. W rozmowie należy unikać tematu wad. Uściślając, język korzyści to odpowiednio dobrane zwroty, które ostateczne pomogą sfinalizować sprzedaż. Polega to na wygenerowaniu prostego komunikatu, w którym klient zrozumie, jaki może mieć zysk z zakupu. Mimo, że w teorii język korzyści wydaje się być prosty, to wielu handlowców uczy się latami skutecznie używać tej techniki sprzedaży.

 

Język korzyści w praktyce

 

Nie wystarczy wymienić czterdzieści pozytywnych cech produktu i zamilknąć o tych mniej pozytywnych, żeby posłużyć się językiem korzyści. Z wyczuciem czasu i klienta należy stosować odpowiednie formy językowe. Przede wszystkim, to co handlowiec mówi nie może być zbyt długie i skomplikowane. Klient musi jasno zrozumieć przekaz, nawet jeśli dotyczy dziedziny, na której zupełnie się nie zna. Na przykład w przypadku, w którym klient nie zna się na elektronice, należy zminimalizować specjalistyczny techniczny język przy prezentacji laptopa, który rozważa kupić. Z drugiej strony nie jest wskazanym, by używać sformułowań ogólnikowych takich jak: „doskonały”, „wspaniały” czy „przepiękny”. Takie słowa stworzą niejasny obraz produktu, który klient pamięta już z wielu kiepskich reklam i rozmów z innymi handlowcami. Istnieje ryzyko, że poczuje się traktowany niepoważnie. Należy dokładnie określać zalety produktu np. „wydajny procesor”, „podświetlana klawiatura, pozwalająca na korzystanie z laptopa bez konieczności zewnętrznego oświetlenia”… Język korzyści, należy do techniki sprzedaży, w której nie można przesadzać z ilością zalet, które próbuje się przedstawić klientowi. Jego uwaga i koncentracja jest ograniczona. To, co handlowiec już doskonale pamięta, dla klienta jest kompletną nowością, zwłaszcza, jeśli nie jest specjalistą w danej dziedzinie. Cały czas trzeba dbać o to, by kontakt z klientem był utrzymany, by wiedzieć, czy nadąża za prezentacją produktu, czy jest wciąż zainteresowany, czy może jego uwaga słabnie.

 

Indywidualne podejście

 

Bardzo ważne jest ustalenie, czego klient potrzebuje. Nic nie da przedstawienie mu genialnego produktu, którego nie potrzebuje i nie chce. Każdorazowo należy obsłużyć potencjalnego nabywcę w sposób indywidualny. Wygłaszanie mu sformalizowanych, wyuczonych zdań i komunałów reklamowych, które usłyszał poprzedni i usłyszy następny gość sklepu może być odebrane, jako nachalna próba sprzedaży towaru, bez uwzględnienia jego rzeczywistych potrzeb, a także brak uwagi i szacunku.

Język korzyści – poznaj skuteczne techniki sprzedaży
Oceń post